Bridgestone wprowadza Blizzak DM-V1, nową bezkolcową oponę 4x4, zaprojektowaną z myślą o najbardziej srogich warunkach zimowych.
W porównaniu do poprzedniczki, udanej DM-Z3, nowa Blizzak DM-V1 daje kierowcom pojazdów 4x4 podwójną przewagę, zapewniając doskonałą przyczepność na śniegu i lodzie, przy jednoczesnym bezpiecznym prowadzeniu na mokrej nawierzchni.Zastąpienie opony DM-Z3 nową Blizzak DM-V1 to kolejny sukces technologii Bridgestone. Poprawa trakcji oraz lepsze hamowanie na śniegu i lodzie, przy zachowaniu wysokiego bezpieczeństwa podczas jazdy na mokrych i pokrytych błotem drogach – to podstawowe punkty, w których nowa opona pozostaje bezkonkurencyjna względem swojej poprzedniczki.
Projektując Blizzak DM-V1 zastosowano innowacyjną mieszankę Multicell Z, poprawioną technologię rowków oraz nową rzeźbę bieżnika, dopracowaną za pomocą Technologii Symulacji , aby zagwarantować optymalne osiągi na śniegu i mokrej nawierzchni.
Optymalna przyczepność
Nowa mieszanka Multicell Z zawiera ostatniej generacji unikalną technologię Bridgestone Multicell, która stanowi sprawdzoną alternatywę dla kolców. W tej mieszance małe pęcherzyki i rurki tworzą próżnię, pochłaniając cienką warstwę wody z oblodzonych powierzchni, zapewniając tym samym optymalną przyczepność przez cały okres użytkowania opony.
Nowy polimer w mieszance poprawia rozkład krzemionki i wzmacnia jej działanie, co gwarantuje lepsze osiągi na mokrym. Jednocześnie zwiększa wydajność opony, ograniczając wpływ temperatury na twardość gumy, a w konsekwencji zapewnia zrównoważone reakcje w zimnych, mokrych i suchych warunkach.
Blizzak DM-V1 korzysta także z zaawansowanej technologii 3D Wash Board Z Sipe (trójwymiarowych rowków w kształcie litery Z o strukturze tarki), która zwiększa zarówno efekt wgryzania się krawędzi w zamarzniętą drogę, jak i poprawia sztywność klocków. Większa sztywność pozwala zachować regularny kontakt z nawierzchnią, co gwarantuje równomierną eksploatację opony.
Wyjątkowe osiągi na mokrej nawierzchni
Rzeźba bieżnika DM-V1 została opracowana przy użyciu dynamicznej Technologii Symulacji Bridgestone dla optymalnego zachowania opony na śniegu i błocie. Współczynnik porowatości został zmniejszony w porównaniu do poprzedniczki DM-Z3, zwiększając obszar kontaktowy opony z drogą. Rozkład rowków w DM-V1 zoptymalizowano dzięki czterem prostym rowkom, które umożliwiają wydajne odprowadzanie wody. Dwa z nich przecina wzór Multi Z, zapewniając stabilny efekt krawędziowy pod każdym kątem, czyli lepszą przyczepność we wszystkich kierunkach.
Wewnętrzne testy porównawcze z DM-Z3 pokazały, że nowa Blizzak DM-V1 zapewnia lepsze osiągi we wszystkich zimowych warunkach drogowych, przodując głównie pod względem hamowania i trakcji na mokrym i lodzie.
Blizzak DM-V1 będzie dostępna od lipca 2009 w 31 rozmiarach (wszystkie z indeksem prędkości R) do pojazdów 4x4 o obręczach od 15” do 20”.
Źródło: Bridgestone