Michelin wprowadzi w 2010 roku nowy rozmiar opony Michelin X-Traction RD - 24.00 R 35 - przeznaczonej do wozideł sztywnoramowych. Głębokość rzeźby bieżnika Michelin X-Traction RD została zwiększona do 81 milimetrów co może zmniejszyć koszt ogumienia nawet o 20 procent.
Opony Michelin X-Traction RD zostały opracowane do wozideł sztywnoramowych i są przystosowane do pracy w najtrudniejszych warunkach panujących na budowach i w kamieniołomach. Rzeźba bieżnika opony została zoptymalizowana, dzięki czemu trwałość opony wzrosła o 20 proc.
Do bieżnika opony została dodana dodatkowa warstwa gumy, przez co osiągnął on grubość 81 milimetrów. Dzięki temu, odporność opony na uszkodzenia wzrosła o 20 proc.
Klocki bieżnika zostały solidniej związane z warstwą gumy pod bieżnikiem. Aby uniknąć uszkodzenia opony przez ostre krawędzie kamieni blokujących się pomiędzy klockami bieżnika, opona Michelin X-Traction RD została wyposażona w system rowków, który wspomaga ewakuowanie ciał obcych. Opona sprawdza się w szczególności na błotnistych i rozmokniętych podłożach.
Konstruktorzy opony stosując nowe rozwiązania osiągnęli:
Przyczepność większą o 15 proc.1 dzięki czemu praca przebiega szybciej, szczególnie na błotnistej i rozmokłej powierzchni budów i kamieniołomów,
Zwiększoną precyzję prowadzenia pojazdu, bezpieczeństwo i większą manewrowość pojazdu,
Stopniowe wchodzenie opony w kontakt z podłożem, co redukuje drgania. Zdecydowanie poprawia to komfort i ogólne warunki pracy operatora.
Opona Michelin X-Traction RD została zaprojektowana w sposób, który ułatwia jej bieżnikowanie. Dzieje się tak dzięki masywnej konstrukcji bieżnika, który chroni karkas opony.
W 2010 roku, Michelin wprowadzi również na rynek nowy rozmiar opony do wozideł przegubowych Michelin X-Super Terrain AD - 29.5 R 25 i opony do dźwigów Michelin X-Crane AT 525/80 R25.