Dunlop przedstawia nowatorską aerodynamiczną oponę koncepcyjną, zaprojektowaną przez Pininfarinę i Dunlopa zgodnie z najnowszymi technologami produkcji opon używanych w sportach motorowych. Opona zwiększa przyjemność z jazdy samochodem, a jednocześnie zapewnia większą dbałość o środowisko naturalne.
Aerodynamiczna konstrukcja gwarantuje lepszą przyczepność na drodze, mniejszy opór powietrza, co z kolei przekłada się na niższe zużycie energii. Z kolei hydrodynamiczne rowki zapewniają znacznie skuteczniejsze usuwanie wody spod opony. Opona koncepcyjna Dunlopa jest dopełnieniem eleganckiego samochodu Pininfarina 2uettottanta, stanowiącego innowacyjną wizję podstawowego auta Pininfariny: Alfa Romeo Spider. Ten elegancki, dwumiejscowy koncepcyjny pojazd miał swoją światową premierę podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Genewie na początku marca br.
Elegancki, aerodynamiczny kształt opony koncepcyjnej został specjalnie opracowany przez inżynierów Dunlopa, aby zmniejszyć opór powietrza o około 4 proc. Zarówno rzeźbę bieżnika, jak i górny, zewnętrzny obszar ścianki bocznej opony skonstruowano z myślą o zapewnieniu lepszego opływu powietrza wokół opony.
Opór powietrza stanowi do 70 proc. zużywanej energii w samochodzie osobowym. Jego zmniejszenie powoduje mniejszy opór toczenia i w efekcie mniejsze zużycie paliwa. "Przy jeździe poza miastem, możemy uzyskać znaczące korzyści dzięki aerodynamicznego kształtowi opony. Dzięki temu zużycie paliwa może się zmniejszyć nawet o 3 procent" - wyjaśnia Frederic Schilling, Dyrektor Marki Dunlop na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
Opona koncepcyjna Dunlopa charakteryzuje się zoptymalizowana rzeźbą bieżnika z mniejszymi i prostszymi zagłębieniami, które zmniejszają powierzchnię kontaktu z powietrzem i optymalizują strumień powietrza opływającego oponę. Zewnętrzną strefę ścianki bocznej opony udoskonalono pod względem aerodynamicznym. Posiada strefę bez rzeźby oraz żłobień, aby zapewnić zoptymalizowany opływ powietrza.
Opona koncepcyjna Dunlopa posiada również całkowicie nową budowę środkowego rowka. Rowki w standardowych oponach mają zazwyczaj charakter bardziej kątowy, co może powodować zakłócenia opływu powietrza, a w efekcie może prowadzić do aquaplaningu. Rowki w oponie koncepcyjnej Dunlopa zostały zaprojektowane głównie w celu maksymalizacji hydrodynamiczności opony. W efekcie usuwanie wody spod opony jest znacznie skuteczniejsze niż w przypadku standardowego rowka, co przekłada się na wyższą odpornością na aquaplaning.