Dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii, nowa opona zimowa Michelin Alpin 4 jest przystosowana zarówno do jazdy po trasach oblodzonych, pokrytych śniegiem, jak i po mokrych zimowych nawierzchniach.
Czwarta generacja opon Michelin Alpin, która trafiła na europejskie rynki, została skonstruowana z myślą o wielu typach samochodów - od małych kompaktów do minivanów.
Poczucie bezpieczeństwa jest dla kierowców najważniejszym kryterium wyboru opon zimowych. Badanie przeprowadzone przez TNS Sofres w 2009 roku* z udziałem ponad 2 500 kierowców w Niemczech, Rosji i Szwecji wykazało, że według 34% ankietowanych parametry związane z bezpieczeństwem są przy zakupie opon zimowych najważniejszym kryterium.
Dzięki przyczepności nowych opon Michelin Aplin 4 ruszanie z miejsca jest o 10% łatwiejsze1 niż w przypadku opon Alpin poprzedniej generacji, a droga hamowania jest o 5% krótsza.
Jeśli chodzi o trwałość, opony Michelin Alpin można użytkować o jeden sezon zimowy dłużej, niż opony dwóch głównych konkurentów reprezentujących uznane marki3. Z przytaczanego badania TNS Sofres wynika, że dla 20% ankietowanych drugim najważniejszym kryterium wyboru jest trwałość opon, co świadczy o tym, że kierowcy chcą zapewnić sobie jak największe bezpieczeństwo, nie obciążając jednak nadmiernie swojego portfela z powodu częstego kupowania opon. Nowa opona Michelin Alpin jest odpowiedzią na wszelkie tego typu wyzwania. Stanowi rozwiązanie kompleksowe i bezkompromisowe. Dobrej przyczepności opony do asfaltu oraz dużej jej trwałości towarzyszy zdolność do jazdy przy stale obniżonym zużyciu paliwa, o czym informuje oznaczenie GREEN X umieszczone na boku opony (zdjęcie poniżej).
Full Active Tread - aktywny bieżnik
Bieżnik opony ma wiele funkcji - wpływa na hamowanie, trakcję, przyczepność i stabilność prowadzenia. Rzeźba bieżnika Alpin 4 zapewnia przewidywalną przyczepność poprzeczną i wzdłużną, a wszystko to za sprawą zwiększonej szerokości strefy styku opony z nawierzchnią. Nowa koncepcja bieżnika polega na pozbyciu się kanałów wzdłużnych, czyli tzw. nieaktywnych stref, dzięki czemu poprawiono trakcję, hamowanie i stabilność prowadzenia opony w najbardziej wymagających warunkach. Udoskonalono również prowadzenie dzięki płynnemu przenoszeniu obciążeń między klockami bieżnika. Nowa opona Michelin Alpin czwartej generacji na całym swoim obwodzie posiada aż 71 kanałów. Jej poprzedniczka w tym samym rozmiarze miała ich 59. Dzięki temu rozwiązaniu opony nowej generacji zapewniają lepszą trakcję na śniegu.
Większa liczba kanałów wzmacnia "efekt gąsienicy", który poprawia przyczepność na śniegu. 50% więcej krawędzi "atakujących" nawierzchnię i duże zagęszczenie lameli poprawiają przyczepność na ubitym śniegu i lodzie.
Innowacyjne lamele i samoczyszczący się bieżnik
Konstruując Michelin Alpin 4 wprowadzono nowatorskie lamele nazywając technologię Stabiligrip Lamele są ułożone pod kątami - od 0° do 30° oraz 150°.
Dzięki temu w każdej sytuacji, na prostej drodze czy na zakręcie, opona jest równie "aktywna", a w związku z tym łatwiej jest prowadzić pojazd i zachować nad nim kontrolę. Poziome i pionowe fałdowania lameli pełnią funkcję autoblokad przy przeciążeniach podczas hamowania, przyspieszania i na zakrętach.
Nowa opona Michelin Alpin ma samoczyszczący się bieżnik. Sam oczyszcza się on ze śniegu, błota pośniegowego, które wnika w rowki.
Rzeźba w kształcie litery V z kanalikami bocznymi pozwala na łatwe odprowadzanie wody i błota pośniegowego.
Heliocompound - olej słonecznikowy w oponie
Do stworzenia opony Michelin Alpin 4 wykorzystano innowacyjną mieszankę gum, której podstawowe składniki to krzemionka i olej słonecznikowy. Ta receptura pozwala na zapewnienie wysokiego poziomu czterech następujących parametrów poprzez:
1. utrzymanie elastyczności gumy w niskich temperaturach, co pozwala na zachowanie lepszej przyczepności na zimowych drogach
2. utrzymanie niezmiennej sztywności gumy przez cały okres eksploatacji opony. To właśnie sprawia, że właściwości opon Michelin Alpin są tak trwałe
3. umożliwienie dłuższej eksploatacji opony
4. przyczynienie się do zmniejszenia zużycia paliwa, a w rezultacie do obniżenia emisji gazów cieplarnianych, gdyż za sprawą nowej receptury opona pochłania mniej energii, przez co mniej się nagrzewa.