Nowa generacja opon Dunlop do lekkich aut dostawczych. Dunlop EconoDrive to obniżenie kosztów transportu.
Innowacyjne rozwiązania w ww. oponach, m.in. 12 zaawansowanych udoskonaleń konstrukcyjnych i nowe technologie, przyczyniają się do redukcji kosztów użytkowania lekkich pojazdów ciężarowych, bowiem te pojazdy dostawcze mogą jeździć dalej, dłużej i taniej. Ulepszenia wydłużają przebiegi i zmniejszają opór toczenia dzięki wdrożeniu nowych elementów konstrukcyjnych: rzeźby bieżnika z czterema żebrami do pracy na mokrej nawierzchni oraz zmienionego składu mieszanki.
W najbliższych latach spodziewany jest rozwój rynku lekkich pojazdów ciężarowych, co przełoży się na wzrost zapotrzebowania na elementy eksploatacyjne oraz energooszczędne opony, umożliwiające długie przebiegi1. Duży wzrost kosztów użytkowania, spowodowany rosnącymi cenami paliw sprawia, że efektywność paliwowa jest jednym z najważniejszych czynników branych pod uwagę przez operatorów flot i indywidualnych kierowców w trakcie wyboru ogumienia.
"Firma Dunlop zawsze rozumiała cele biznesowe przedsiębiorstw transportowych - wypracowanie zysków. Aby umożliwić im osiągnięcie tych celów wprowadziliśmy na rynek opony następnej generacji, gwarantujące wysoką jakość, długie przebiegi i wygodną jazdę przy znaczącej redukcji spalania, a więc tym samym i kosztów" - powiedział Sanjay Khanna, Dyrektor zarządzający marki Dunlop.
Innowacje w oponach EconoDrive obejmują między innymi nową, sztywniejszą mieszankę krzemionkowo-węglową bieżnika (Silica/Carbon Black), która obniża opory toczenia i zwiększa przebiegi.
Inne zmiany konstrukcyjne obniżające opór toczenia to zoptymalizowany układ warstw i grubości ścian bocznych, co w połączeniu z wysokim zawinięciem brzegów warstw ogranicza wytwarzanie ciepła. Zoptymalizowane zakończenia poszczególnych pasów dodatkowo zmniejszają wydzielanie ciepła, co przekłada się na lepsze właściwości toczenia.
Inżynierowie Dunlop zadbali nie tylko o poprawę efektywności paliwowej, ale też i o komfort jazdy. Zmiany w tym zakresie obejmują zoptymalizowaną strukturę pod bieżnikiem, która zapewnia równomierny rozkład powietrza w oponie (tj. optymalne ciśnienie w oponie) oraz sztywny materiał opasania, który lepiej przenosi siły w układzie poprzecznym i wzdłużnym. Płaska konstrukcja opasania zapewnia bardziej kwadratową stopkę opony, a tym samym lepszą przyczepność barku, co przekłada się na lepsze prowadzenie. Grubsze ściany boczne pomagają chronić ogumienie przed uszkodzeniami podczas najechania na krawężnik. Centralny obwodowy rowek umożliwia skuteczne zbieranie wody na mokrej nawierzchni, a rowki poprzeczne wydajnie usuwają ją na zewnątrz, co zapewnia dobrą przyczepność.