Nowa opona do naczep Goodyear - Omnitrac MST II - oferuje konsumentom lepsze osiągi we wszystkich kluczowych obszarach.
Testy przeprowadzone przez operatorów flot wykazały, że opona zapewnia przebieg nawet do 15% dłuższy w porównaniu z poprzednim modelem i o 25% dłuższy gdy porównamy nową oponę z konkurencyjną z segmentu premium. Opona MST II, wyposażona w technologię Omnitrac Max, uzupełnia ofertę Goodyeara dla segmentu transportu mieszanego, obejmującą oponę MSS II na oś sterującą i MSD II na oś napędową.
Naczepy stosowane w transporcie mieszanym najczęściej używane są w branży budowlanej do jazdy po drogach, placach budowy i kamieniołomach. Opony sprawdzające się we wszystkich tych warunkach muszą zapewniać dobre parametry jazdy po drogach oraz być odporne na uszkodzenia powstające w trudnych warunkach terenowych, a jednocześnie charakteryzować się wysokimi przebiegami, a tym samym niskim kosztem eksploatacji na kilometr. Opony Goodyear Omnitrac MST II sprawdzają się we wszystkich tych obszarach.
W oponach Goodyear MST II wykorzystano technologię Omnitrac Max, w skład której wchodzi wykorzystanie najnowszych materiałów i rozwiązań technologicznych, w tym elementów konstrukcyjnych takich jak: mieszanki bieżnika odporne na uszkodzenia, solidna konstrukcja osnowy i zoptymalizowane wzory bieżnika. W ten sposób uzyskano doskonałe przebiegi na drogach i nawierzchniach nieutwardzonych, jak również świetne parametry trakcyjne. Opona posiada szeroki i głęboki bieżnik oraz wielokątową budowę dla równomiernego zużycia i wydłużenia przebiegów. Zygzakowaty rowek centralny i zmienny kształt krawędzi klocków bieżnika poprawiają trakcję na drogach i poza nimi, a solidne rowki centralne zwiększają odporność na uszkodzenia. Ochraniacze przed kamieniami oraz podwójny kąt rowka zwiększają odporność na przebicia i poprawiają właściwości samooczyszczania. Bieżnik ma sztywną konstrukcją klocków bez nacięć, aby zwiększać odporność na uszkodzenia, a także specjalny układ elementów w celu ograniczania poziom hałasu.
W ramach testów osiągów nowej opony, Goodyear współpracował w latach 2009-2011 z dwoma operatorami flot: Lava Stolz w Niemczech i SCTR w Belgii. Obie firmy wykorzystują 40-tonowe zestawy w branży budowlanej z naczepami Kempf i Kaiser.
W testach porównano Goodyear Omnitrac MST II 385/65R22.5 z poprzednim modelem Goodyear Omnitrac MST oraz oponą wiodącego konkurenta z segmentu premium. Przebiegi opon w firmie Lava Stolz wahały się od 115-145 tysięcy kilometrów. W zakresie przebiegów, opony MST II okazały się o 15% lepsze niż MST i o 26% lepsze niż konkurencyjny produkt. Przebiegi opon we flocie SCTR wyniosły 132-170 tysięcy kilometrów, a wyniki u tego operatora wykazały, że MST II uzyskuje o 13% dłuższe przebiegi niż MST i o 25% dłuższe niż produkt konkurencji. W obu testach opony MST II wykazywały równomierne zużycie i nie stwierdzono przypadków zaklinowania się kamieni w bieżniku.
"Nowe opony Goodyear Omnitrac MST II doskonale odpowiadają na nasze potrzeby. Nasze ciężarówki jeżdżą zarówno na długich dystansach, jak i po placach budowy. Potrzebujemy oszczędnej i solidnej opony, która poradzi sobie w ekstremalnie trudnych warunkach, często występujących na budowach. W MST II udało się osiągnąć doskonałą równowagę pomiędzy ww. parametrami, a także sprawuje się ona lepiej niż konkurencyjne opony" - powiedział Dieter Stolz, Dyrektor zarządzający Lava Stolz.
Goodyear Omnitrac MST są dostępne w rozmiarze 385/65R22.5 od sierpnia br., a rozmiar 445/65R22.5 zostanie wprowadzony na rynek w listopadzie tego roku.
Opony 385/65R22.5 otrzymały następujące kategorie zgodnie z nowym unijnym obowiązkiem etykietowania opon: 'C' w zakresie efektywności paliwowej, 'B' - przyczepności na mokrej nawierzchni oraz dwie fale za wynik na poziomie 72 dBa w zakresie hałasu zewnętrznego. Kategorie te świadczą o doskonałych parametrach opon przeznaczonych do transportu mieszanego.
Nowe opony można pogłębiać i bieżnikować.