Ponieważ opony przyczyniają się do obniżenia kosztów eksploatacji, firma Continental zaproponowała innowacyjne, studyjne rozwiązanie oznaczone kryptonimem EcoPlus S.
Futurystyczny bieżnik opony ciężarowej został opracowany dla modelu Concept S firmy MAN, z którą Continental współpracuje w kwestiach rozwojowych.
Dzięki swej innowacyjnej oponie Conti EcoPlus S, Continental wspiera firmę MAN w osiągnięciu najważniejszych celów nowego, koncepcyjnego modelu, tj. dalszego ograniczenia zużycia paliwa oraz poziomu emisji CO2. Zarówno wymiary nowej opony jak i budowa jej bieżnika dopasowane zostały do konstrukcji pojazdu. W fazie projektowej zastosowano innowacyjne rozwiązania pozwalające na dalsze obniżenie oporów toczenia przy jednoczesnym wydłużeniu osiąganych przebiegów.
"Opracowując charakteryzujące się doskonałymi parametrami ogumienie dla transportu długodystansowego, firma Continental po raz kolejny bierze na siebie znaczny ciężar w zakresie obniżania kosztów eksploatacji pojazdów ciężarowych, przyczyniając się jednocześnie do ochrony zasobów naturalnych naszej planety” - stwierdził Geert Roik, Dyrektor ds. Badań i Rozwoju Działu Opon do Pojazdów Ciężarowych.
Współpracując w pracach rozwojowych z firmą MAN, Continental nieustannie dąży do wprowadzania na rynek jak najbardziej optymalnych mieszanek opon oraz rzeźb bieżnika. Zdobyta w ten sposób wiedza stosowana jest potem w praktyce, w produktach nowej generacji, takich jak na przykład dostępna obecnie na rynku generacja 2+, czy też spodziewana w niedalekiej przyszłości generacja 3.
Jedno jest pewne: niezależnie od tego w jakie nowoczesne rozwiązania wyposażona zostanie ciężarówka przyszłości, będzie ona potrzebowała zaawansowanego technicznie połączenia z drogą - czyli opon.