Continental poszerzył swoją ofertę o oponę przeznaczoną głównie do samochodów dostawczych, takich jak Mercedes Sprinter, Ford Transit czy Volkswagen T5.
VancoEco charakteryzuje się o ok. 30% niższymi oporami toczenia, co przekłada się na redukcję zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji do 4%. Jednocześnie inżynierom udało się zachować krótką drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni oraz zapewnić oponie podobne właściwości jezdne, jak w przypadku opon do samochodów osobowych.
Za tym wielkim potencjałem w zakresie oszczędzania stoi połączenie dwóch rozwiązań konstrukcyjnych służących znacznemu ograniczeniu oporów toczenia. Po pierwsze opona ta posiada bieżnik ze związkami krzemu używany w oponach do samochodów osobowych. Po drugie bieżnik opony przeprojektowano w taki sposób, by znacznie ograniczyć deformację, jakiej ulega każda opona w miejscu zetknięcia z nawierzchnią. W połączeniu z bardzo płaskim konturem opony, te dwa rozwiązania umożliwiają redukcję oporów toczenia nawet o 30%.
Podczas hamowania opona VancoEco formuje liczne drobne krawędzie. Przy hamowaniu na mokrej nawierzchni powstaje "efekt wycieraczki", przenikając przez warstewkę wody i zapewniając krótką drogę hamowania nawet na śliskiej drodze. Jest to szczególnie istotne w przypadku samochodów dostawczych, które bardzo często jeżdżą w pełni załadowane. Bezpieczne prowadzenie - podobne jak w przypadku opon do samochodów osobowych - wynika z solidnego profilu opasania opony, który precyzyjnie przekazuje ruchy kierownicy, pozwalając kierowcom wykonywać szybkie manewry omijania niespodziewanych przeszkód.
Mercedes zatwierdził VancoEco do pierwszego montażu w modelach BlueEfficiency nowej serii Viano i Vito. W opony marki Continental wyposażane są także Renault Master i Traffic oraz Volkswagen T5.
Produkowane opony przeznaczone są do 15-, 16- i 17-calowych obręczy i mają homologację do maksymalnej prędkości 210 km/h.