Oceny AA na etykiecie to najwyższa klasyfikacja w europejskim systemie etykietowania ogumienia. Oznacza oponę, która osiąga klasę A zarówno pod względem efektywności paliwowej, jak i przyczepności na mokrej nawierzchni.
„Tak jak kierowcy, którzy wybierają opony Dunlopa, żyją zgodnie z hasłem Forever Forward (Zawsze do przodu), tak i nasza firma stale dąży do rozwoju innowacji w branży oponiarskiej. Kiedy trzy lata temu po raz pierwszy opracowaliśmy koncepcyjne opony klasy AA, postawiliśmy sobie wyzwanie, że dostarczymy je konsumentom. Dziś z dumą wywiązujemy się z tego zobowiązania i wprowadzamy na rynek cztery opony o najwyższej ocenie na etykiecie” – mówi Alexis Bortoluzzi, dyrektor marki i strategii w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Opony zapewniają osiągi, których oczekują użytkownicy marki Dunlop, a także doskonałe właściwości prowadzenia, z których słynie linia opon Sport BluResponse. Intensywne prace inżynierów pozwoliły na osiągnięcie lepszej przyczepności na mokrej nawierzchni i niższych oporów toczenia, dzięki czemu opona uzyskała ocenę AA na etykiecie.
„Dunlop zaprezentował pierwsze, wtedy jeszcze koncepcyjne opony AA w 2012 roku, dokładnie pierwszego dnia okresu dobrowolnego wdrażania etykiet i do dziś stara się oferować opony o jak najwyższej klasyfikacji. Niemniej w dalszym ciągu apelujemy do Unii Europejskiej o skuteczniejsze egzekwowanie przyjętych standardów. Jesteśmy zdania, że aktualna klasyfikacja opon to doskonały sposób informowania konsumentów o ich zaletach. Warto jednak pamiętać, że etykieta obejmuje jedynie trzy kryteria, podczas gdy nasze zespoły badawczo-rozwojowe analizują ich ponad 50, aby zapewnić bezpieczeństwo, trwałość i wysoką jakość produktów dostarczanych na rynek” – dodaje A. Bortoluzzi.