Marka Matador, należąca do grupy Continental, wprowadza na rynek dwie nowe opony przeznaczone do pojazdów ciężarowych i autobusów: F HR 4 na oś kierowaną i D HR 4 na oś napędową.
Opony pozwalają zwiększyć efektywność ekonomiczną floty oraz świetnie sprawdzają się na wszystkich rodzajach nawierzchni, zarówno w transporcie regionalnym, jak i na autostradach. Pierwsze modele opon z nowej serii Matador są dostępne w rozmiarze 315/80 R22.5.
Opony w rozmiarze 315/80 R22.5 są montowane w zdecydowanej większości użytkowych pojazdów służących do przewozu osób i towarów w Europie. Dlatego firma Matador zdecydowała się rozpocząć wprowadzanie na rynek nowej serii ogumienia oponą właśnie w tym rozmiarze.
Opona F HR 4 przeznaczona na oś kierowaną i opona D HR 4 montowana na oś napędową zwiększają efektywności ekonomiczną floty – gwarantują dłuższy okres eksploatacji, mniejsze zużycie paliwa, a także możliwość bieżnikowania. Zastosowanie innowacyjnej mieszanki gumy wpływa na znaczne wydłużenie żywotności ogumienia. Wytrzymałe i bardzo trwały karkas opon, wzmocniony dodatkowo specjalną stalowym opasaniem, może być bieżnikowany zarówno na gorąco, jak i na zimno. Ponadto żywotność opon można przedłużyć przez pogłębianie (nacinanie).
Nowatorska konstrukcja bieżnika zapewnia optymalną kontrolę i niezawodną przyczepność, nawet na mokrych nawierzchniach. Opony te przeznaczone są zarówno do samochodów ciężarowych, jak i autobusów. Oferują maksymalną wydajność zarówno podczas transportu regionalnego, jak i na autostradach.
Dzięki doskonałym własnościom jezdnym, również na drogach pokrytych śniegiem, na oponie do osi napędowej D HR 4 umieszczono symbol 3 szczytów górskich z symbolem płatka śniegu (3PMSF). Na obu modelach umieszczono także symbol M+S.