Michelin wprowadza na rynek nową generację swojej najpopularniejszej gamy opon ciężarowych MICHELIN X MULTI. Przeznaczone są one dla firm transportowych operujących na krótkich i średnich dystansach na drogach regionalnych. Opony zapewniają 15-20 proc. więcej przebiegu w porównaniu z obecną gamą bez ponoszenia dodatkowych kosztów ze strony użytkownika.
Nowe opony zostały zaprojektowane, aby zapewniać najniższy koszt użytkowania na kilometr oraz doskonałą przyczepność w każdych warunkach pogodowych od pierwszego do ostatniego milimetra bieżnika. Cała gamę MICHELIN X MULTI opracowano z przeznaczeniem na wszystkie typy dróg w transporcie regionalnym i ogólnokrajowym. Początkowo będą dostępne cztery najpopularniejsze konfiguracje: rozmiar 315/70 R 22.5 na wszystkie pozycje i osie napędowe oraz 385/55 R 22.5 na osie prowadzące i wleczone. We wrześniu gama MICHELIN X MULTI zostanie poszerzona o rozmiary 295/60 R 22.5 i 315/60 R 22.5 MICHELIN X MULTI D, a na początku przyszłego roku pojawi się opcja 315/70 R 22.5 MICHELIN X MULTI D Remix.
W nowej gamie opon wykorzystano innowacyjne technologie zapewniające większą wydajność:
POWERCOIL– technologia oparta na zastosowaniu nowej generacji stalowego kordu o mniejszej masie, ale większej wytrzymałości, co pozwala produkować lżejsze opony przy zachowaniu ich nośności i wytrzymałości.
INFINICOIL– stalowy kord o długości ok. 400 metrów nawinięty wzdłuż obwodu toczenia opony; oprócz wzmocnienia konstrukcji opony zwiększa jej stabilność i trwałość przez cały okres eksploatacji.
REGENION– technologia autoregeneracji rzeźby bieżnika, w którym wraz ze zużyciem otwierają się nowe rowki zapewniające przyczepność, trakcję i bezpieczeństwo przez cały okres eksploatacji opony.
CARBION– bardziej jednorodna mieszanka gumy bieżnika powstająca w innowacyjnym procesie łączenia składników w fazie płynnej; zwiększa przebieg i obniża opór toczenia opon dla większej oszczędności paliwa.
Podobnie jak w innych oponach ciężarowych z oferty Michelin, struktura gamy MICHELIN X MULTIbazuje na karkasach wysokiej jakości. Oznacza to, że bieżniki mogą być pogłębiane, a opony bieżnikowane w technologii MICHELIN REMIX. Dzięki wykorzystaniu pełnego potencjału gumy i karkasu firmy transportowe zyskują dalsze oszczędności i dbają o ochronę środowiska.
Testy wykazały, że opony nowej generacji zapewniają 15-20 proc. więcej przebiegu od obecnej gamy MICHELIN X MultiWay 3D bez ponoszenia dodatkowych kosztów ze strony użytkownika.
MICHELIN X MULTI F
Nowa opona MICHELIN X MULTI F 385/55 R 22.5 na oś prowadzącą zapewnia obniżenie kosztów w transporcie regionalnym i ogólnokrajowym oraz wzrost przebiegu nawet o 20 procent w porównaniu z oponą poprzedniej gamy MICHELIN X MULTI F ma bieżnik z gumy nowej generacji, która pozwala na zmniejszenie wysokości bieżnika bez negatywnego wpływu na przebieg opony. Mniej gumy w bieżniku to także jego większa sztywność, a wraz z nim mniejsze przegrzewanie się opony, które działa niszcząco na gumę.
Kolejnym czynnikiem podnoszącym trwałość opon MICHELIN X MULTI Fjest bieżnik szerszy o 6 mm od opon poprzedniej gamy. Poszerzenie bieżnika ma na celu optymalizację powierzchni kontaktu opony z podłożem i dodatkowe zmniejszenie tempa zużycia. Opony oferują również wysoki poziom bezpieczeństwa w trudnych warunkach pogodowych. Jest to możliwe dzięki połączeniu nowej mieszanki gumy i lameli delta w bieżniku.
Lamele delta są głębokimi, specjalnie zaprojektowanymi nacięciami strategicznie rozmieszczonymi w klockach bieżnika. Podnoszą efektywność hamowania oraz przyczepność na zakrętach w warunkach zimowych i na śliskiej nawierzchni. Lamele są ułożone zgodnie z kierunkiem toczenia, w celu zagwarantowania równomiernego zużycia opony na początkowym etapie jej użytkowania, co jest kolejnym czynnikiem podnoszącym żywotność opony.
MICHELIN X MULTI F posiada klasę B oporu toczenia z europejskich etykiet. Dzięki temu użytkownicy nowych opon mogą mieć pewność, że używają jednych z najlepszych pod tym względem opon w swojej klasie i optymalizują zużycie paliwa pojazdów.
MICHELIN X MULTI Z
Nowa opona MICHELIN X MULTI Z 315/70 R 22.5 na wszystkie pozycje obniża koszty transportu regionalnego i ogólnokrajowego oraz oferuje nawet o 15 proc. więcej przebiegu od swojej poprzedniczki.
Opona MICHELIN X MULTI Z, zaprojektowana na wszystkie typy dróg w transporcie regionalnym i ogólnokrajowym, posiada bieżnik z gumy nowej generacji, która pozwala na zmniejszenie wysokości bieżnika bez negatywnego wpływu na przebieg opony. Ta nowa technologia REGENION, opracowana dzięki innowacyjnej technologii druku 3D tworzywami metalicznymi, umożliwia autoregenerację bieżnika, w którym wraz ze zużywaniem się opony otwierają się nowe rowki. Zapewniają one nieustanną przyczepność, trakcję i bezpieczeństwo na optymalnym poziomie w szerokim zakresie warunków pogodowych przez cały okres użytkowania opony – od pierwszego do ostatniego kilometra.
REGENION poprawia również trwałość opony. Rzeźba bieżnika z REGENION jest bardziej zwarta i sztywna, dzięki czemu optymalizuje obszar kontaktu z podłożem i jeszcze bardziej podnosi jej trwałość. Nowa generacja gumy bieżnika z technologią REGENION oferuje bardzo wysoki poziom przyczepności przez cały okres eksploatacji, niezależnie od warunków. Oznaczenie 3PMSF na boku opony informuje o utrzymaniu osiągów i bezpieczeństwie w warunkach zimowych.
Technologia INFINICOIL opiera się na kordzie stalowym o długości ok. 400 metrów nawiniętym wzdłuż całego obwodu toczenia opony. Oprócz wzmocnienia konstrukcji opony rozwiązanie zapewnia większą stabilność i wytrzymałość opon MICHELIN X MULTI Z w całym okresie eksploatacji.
MICHELIN X MULTI D
Najnowsza generacja MICHELIN X MULTI D 315/70 R 22.5 na oś napędową obniża koszty transportu regionalnego i ogólnokrajowego oraz oferuje przebieg nawet o 20 proc. większy od przebiegu opony swojej poprzedniczki.
W MICHELIN X MULTI D zastosowano szereg opatentowanych innowacji Michelin, w tym gumę bieżnika nowej generacji, która zwiększa trwałość i bezpieczeństwo. REGENION to bardziej zwarta i sztywniejsza rzeźba bieżnika zwiększająca potencjał przebiegu opony. REGENION to także technologia autoregeneracji: wraz ze zużywaniem się bieżnika otwierają się w nim kolejne rowki i w ten sposób zapewniają nieustanną przyczepność, trakcję i bezpieczeństwo na optymalnym poziomie w szerokim zakresie warunków pogodowych przez cały okres użytkowania opony – od pierwszego do ostatniego kilometra.
Lamele TowerPump w klockach bieżnika to niewielkie rurkowate kanaliki działające jak pompki, które skutecznie odprowadzają wodę spod opony, poprawiając jej przyczepność na mokrej nawierzchni.
W trosce o środowisko naturalne w karkasie opony MICHELIN X MULTI D zastosowano technologię POWERCOIL opartą na nowej generacji stalowego kordu o mniejszej masie, ale większej wytrzymałości, co przekłada się na lżejsze opony bez utraty ich nośności i wytrzymałości.
Kolejnym walorem MICHELIN X MULTI D jest niski poziom hałasu emitowanego przez opony podczas użytkowania. Uzyskano to dzięki zwartym i sztywnym klockom bieżnika w połączeniu z elementami wyciszającymi w postaci gumowych elementów w zewnętrznych rowkach na całym obwodzie.
MICHELIN X MULTI T2
Nowa opona MICHELIN X MULTI T2385/55 R 22.5 na oś wleczoną obniża koszty transportu oraz oferuje nawet o 20 proc. więcej przebiegu od swojej poprzedniczki.
W oponie MICHELIN X MULTI T2zastosowano nowej generacji gumę bieżnika. Kolejnym czynnikiem podnoszącym trwałość opon jest bieżnik szerszy o 6 mm od opon poprzedniej gamy, co ma na celu optymalizację powierzchni kontaktu z podłożem i dodatkowe zmniejszenie jej tempa zużycia.
W bieżniku nowej opony zastosowano ponadto technologię REGENION, która usztywnia bieżnik i czyni go bardziej zwartym, dzięki czemu optymalizuje obszar kontaktu z podłożem i dodatkowo obniża tempo zużycia, podnosząc trwałość opony. Technologia ta, opracowana dzięki zastosowaniu druku 3D tworzywami metalicznymi, umożliwia autoregenerację – wraz ze zużywaniem się opony w bieżniku otwierają się nowe rowki zapewniające dużą przyczepność w różnych warunkach pogodowych i pomagają w odprowadzaniu wody spod opony na mokrej drodze.
Technologia CARBION to bardziej jednorodna mieszanka gumy bieżnika powstająca w innowacyjnym procesie łączenia składników w fazie płynnej. Mieszanka zwiększa przebieg i obniża opór toczenia dla większej oszczędności paliwa.