Dunlop rozszerza ofertę opon motocyklowych dedykowanych dla segmentu hypersport o oponę SportSmart TT. Nowy produkt odpowiada na potrzeby motocyklistów jeżdżących na najnowszych motocyklach sportowych i wyczynowych, którzy chcą wykorzystywać te same ogumienie na torze i drodze. Opony zadebiutują na rynku w marcu 2018 r. i będą czwartym nowym produktem brytyjskiej marki w tej kategorii, wprowadzonym w ostatnich miesiącach na rynek.
Nazwa SportSmart TT pochodzi od drogowej serii opon Dunlop SportSmart, a rozszerzenie TT nawiązuje do zastosowanej Track Technology, czyli ‘technologii na tor’. Wprowadzenie ogumienia na rynek wpisuje się w strategię firmy, zakładającą nowe podejście do segmentu hypersport. Jest to też spełnienie obietnicy wyrażonej w haśle „opona dla każdego motocyklisty”. Warto też zauważyć, że debiut SportSmart TT to powrót Dunlopa do segmentu rynku, w którym marka po raz ostatni konkurowała ponad 10 lat temu renomowaną oponą Qualifier RR.
Dunlop z najnowszą i najbardziej innowacyjną oferta w kategorii hypersport
Przygotowana przez Dunlopa oferta opon dla segmentu hypersport uwzględnia różne oczekiwania motocyklistów:
- D213 GP Pro (wprowadzona latem 2017 r.) i GP Racer D212 (wprowadzona w styczniu 2017 r.) są przeznaczone jest dla profesjonalnych motocyklistów,
- SportSmart2 Max (wprowadzona w marcu 2017 r.) jest dedykowana dla motocyklistów okazjonalnie jeżdżących na torze,
- SportSmart TT (w sprzedaży od marca 2018 r.) powstała z myślą o doświadczonych motocyklistach jeżdżących zarówno po torze, jak i drogach.
„W ubiegłym sezonie żaden inny producent opon nie wprowadził całkowicie nowych modeli wszystkich opon w kategorii hypersport. Po roku pełnym debiutów, mamy najnowszą i najbardziej innowacyjną ofertę na rynku. Potwierdzamy w ten sposób nasze zaangażowanie w rozwijanie nowych technologii, które przynoszą korzyści wszystkim motocyklistom jeżdżącym na motocyklach klasy hypersport. Pokazujemy również, że potrafimy szybko adaptować rozwiązania opracowane na torze do produktów ogólnodostępnych” – powiedział Andy Marfleet, menedżer marketingu opon motocyklowych Dunlop w Europie.
Ostatni rok był dla inżynierów Dunlopa wyjątkowy, zarówno z uwagi na debiuty nowych produktów, jak i pod względem sukcesów osiągniętych na torach wyścigowych.
Opony brytyjskiej marki przyczyniły się do triumfu Iana Hutchinsona i Michaela Dunlopa, którzy zwyciężyli podczas rywalizacji Isle of Man TT Superbike i wyścigu Seniorów. Ponadto ogumienie Dunlopa „przyniosło szczęście” zespołowi GMT94, który zdominował Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIM EWC, w tym wyścigi Bol d’Or i Le Mans 24h.
Kluczem do sukcesu w tych rywalizacjach była opracowana przez inżynierów marki nowa mieszanka polimerowa zapewniająca przyczepność i trwałość. Stała się ona też podstawą nowej opony Dunlop SportSmart TT, która oferuje stałe osiągi i szerokie spektrum zastosowania, niezbędne w przypadku produktów przeznaczonych zarówno na drogę, jak i tor.
Aby zoptymalizować powierzchnię styku opony SportSmart TT z nawierzchnią, Dunlop zmodyfikował innowacyjną technologię NTEC. Nowe rozwiązanie – znaczona jako NTEC RT -–umożliwia dostosowanie ciśnienia w tylnej oponie, w celu maksymalizacji powierzchni styku przed planowaną jazdą na torze. Dzięki temu podczas jazdy drogowej możliwe jest utrzymanie standardowego, zalecanego przez producenta ciśnienia w oponie, a przed jazdą na torze zwiększenie powierzchni styku z nawierzchnią nawet o 24%.
„Te dwie technologie są kluczem do osiągów opony SportSmart TT. Podczas pełnej prezentacji w marcu 2018 roku, przedstawimy jeszcze dwa inne rozwiązania, które razem decydują o wyjątkowości nowego produktu. Połączenie czterech innowacji daje początek oponie, która stworzy własną niszę w ofercie hypersport marki Dunlop. Oferując zupełnie nowe produkty w tej kategorii spełniany naszą obietnicę, że posiadamy ogumienie dla wszystkich motocyklistów – zarówno na drogę, jak i tor” – dodał Marfleet.